آیا روسیه قادر به دور زدن تحریم های اقتصادی است؟

در این بلاگ قصد داریم بهترین متون آموزشیی، خبر ، علمی و پزشکی و... را باز نشر کنیم

آیا روسیه قادر به دور زدن تحریم های اقتصادی است؟

۷ بازديد

کارشناسان نگرانی های موجود در رابطه با استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال را برای دور زدن تحریم های اقتصادی رد کردند. جیک چروینسکی معتقد است که سیاستمداران نباید نگران دور زدن تحریم های اقتصادی روسیه با ارزهای دیجیتال باشند. زیرا انجام چنین کاری با حجم بالا امکان پذیر نیست. وی در این خصوص اظهار داشت که چنین نگرانی هایی کاملا بی اساس است. کارشناسان این حوزه باور دارند که بازار ارزهای دیجیتال هنوز آنقدر بزرگ نیست که روسیه بتواند تحریم های اقتصادی را به وسیله آن دور بزند. با شروع حملات روسیه به اوکراین بیشتر کشورهای عضو ناتو و آمریکا، تحریم های اقتصادی زیادی علیه روسیه اعمال کردند.


برای خرید تتر و اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال کلیک کنید. 


البته رئیس جمهوری روسیه یعنی ولادیمیر پوتین هنوز هم به حملات خود در کشور اوکراین ادامه می دهد. بسیاری از ساکنین شهر های کی یف و اودسا در حال ورود به کشورهایی مانند لهستان هستند. برخلاف چنین عقیده کارشناسان، هیلاری کلینتون و رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا با استدلال های خود می گویند که روسیه با ارزهای دیجیتال می تواند تحریم ها را دور بزند. پیش از این نیز، بانک مرکزی روسیه از شبکه سوئیفت (یک شبکه ارتباطی بین بانکی در کشورها) نیز حذف شده بود تا امکان انجام تراکنش های مالی بین بانکی با دیگر کشور ها امکان پذیر نباشد. جیک چروینسکی با ارائه دلایلی اعلام کرد که روسیه قادر به دور زدن تحریم ها  با استفاده از دارایی های دیجیتال نیست.

 دلیل اول این است که هرگونه تراکنش شرکت های آمریکایی و… با روسیه غیرقانونی است  و علاوه بر این، نقل و انتقال دارایی محدود به دلار آمریکا نیست. دلیل دیگری که چروینسکی اظهار داشت، عدم ظرفیت کافی بازار ارزهای دیجیتال برای رفع نیاز های ملی روسیه است. مشکل اصلی دیگر در این خصوص نقدینگی است؛ وی افزود پنهان کردن نقل و انتقالات با حجم سنگین ممکن نیست و تاثیرات زیادی در روند قیمت بازار دارد. با این حال، در موارد مختلفی نیز شاهده آن بودیم که ونزوئلا و کره شمالی توانسته بودند که چنین کاری را با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهند. البته لازم به ذکر است شرایط روسیه کاملا تفاوت دارد و تمامی این تحریم ها در نتیجه حملات نیرو های نظامی روس به کشور اوکراین است. روسیه بیشتر معامله گران بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است. و افراد زیادی نیز مشغول به استخراج ارزهای دیجیتال هستند.

منبع خبر بلاگ صرافی تترسیل است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.